Blingblingbling!

För någon dag sen gjorde jag dessa urgulliga naglarna! Visas inte så bra på bilden, men det blir liksom som små kristaller i nagellacket.
Undrar du också hur du gör dem? Här har ni svaret!
Det du behöver:
1. Nagellack i olika färger.
2. Genomskinligt överlack.
3. Salt/socker. Själv använde jag mig utav socker!
Såhär gör du:
1. Du målar dina naglar i vilken valfri färg som helst!
2. Du lägger på ett överlack och doppar naglen i antingen socker eller salt.
3. Du skakar av överblivet socker/salt.
4. Lägger på ett överlack till för att få sockret/saltet att fastna ordentligt. Låt torka!
5. När det sedan torkat lägger du på ett lager med överlack till för att vara säker på att det verkligen sitter fast.
FÄRDIGT!
Om du inte förstod min förklaring så finns här nedan en video som förklarar exakt samma sak! Lycka till!
 
 

Kommentarer
Wilma [canonflicka.blogg.se] säger:

Svar; Jag har en canon eos 550D. Objektiv har jag olika, men det jag använder mest är mitt 50mm 1.8 II! Jättebra billigt objektiv, som är rättså ljuskänsligt vilket gör att man får väldigt "rena" ljusa bilder :)
Sen beror det ju också på vem som fotograferar och hur man ställer in kameran!
Kram

2013-01-18 | 07:54:53
Bloggadress: http://canonflicka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du då lilla vän? ♥ :
Kommer du tillbaka? ♥

Din e-mail ♥:

Din awesomea blogg:

Vad har du på hjärtat sötnos? ♥:

Trackback