Poesimästaren

Som sagt så hade vi dikter idag på svenska lektionen. Inlägget där jag skrev om det hittar ni här.
Jag är ingen poesimästare precis, så detta var inte min favorit lektion, men jag gjorde också så gott jag kunde.
Här har ni en dikt som jag skrev:
"En blev två,
Två blev en,
Det var nu så längesen.
 
Det kändes som några dar,
För mig var du underbar.
Dina steg fick mig att flämta,
Ditt leende fick mig att smälta.
 
Du gick din väg,
Du lämna mig"
Ett litet konstigt och snabbt slut.. ska försöka göra om det lite, inte riktigt nöjd! Men här är den dikten som jag läste upp för klassen:
"De tror ingen ser,
De tror ingen hör,
Hur de står där och viskar i ett hörn.
 
Tissel, tassel, om hon och han.
Om allt som de inte kan.
 
Fula tröjor, fula byxor.
Ni borde huggas med yxor!"
Är jag en poesimästare? ;) haha
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Sarah säger:

Den du läste för klassen va riktigt bra :)

2013-01-31 | 15:15:44
Bloggadress: http://CheerSarah.devote.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du då lilla vän? ♥ :
Kommer du tillbaka? ♥

Din e-mail ♥:

Din awesomea blogg:

Vad har du på hjärtat sötnos? ♥:

Trackback